Zásady Linky

Anonymita
Zavoláš-li na Linku bezpečí, nemusíš se nám představit jménem, ani říkat žádné další osobní údaje (třeba kde bydlíš, nebo kam chodíš do školy), pokud si to nebudeš přát. Také se nám nezobrazuje telefonní číslo, ze kterého nám voláš. To znamená, že tvůj telefonát je anonymní.  

Až povídání skončí, napíše pracovník Linky bezpečí krátkou zprávu o tom, o čem jste spolu mluvili.  Pokud to zákon dovolí, zprávu si nebude číst nikdo, kdo nepracuje na Lince bezpečí. Ve zprávě si poznamenáme, jestli si kluk nebo holka, a když nám řekneš, kolik je Ti let, křesní jméno, nebo město, tak si to do zprávy také zapíšeme. Nikdo tě ale nebude nutit říkat věci, které si chceš nechat pro sebe.  Když s námi budeš chatovat, tak se z chatu píše stejná krátká zpráva, u které bude navíc ještě napsán Tvůj nick, pod kterým jsi na chat přišel. V E-mailové poradně si zapíšeme Tvoji e-mailovou adresu. Zprávy píšeme proto, že nám to ukládá zákon. Dobré je to v tom, že když se na nás znovu obrátíš, můžeme navázat na to, co se tu už probralo.

V případě, že nám sdělíš své jméno, celou adresu a zároveň budeš popisovat závažné situace, jako jsou např. týrání, zneužívání, zanedbávání apod. budeme muset tuto informaci předat dle zákona dalším institucím i bez Tvého souhlasu. Proto je lepší, žádné informace o sobě neuvádět, abychom se na případné pomoci domluvili společně. 

Výjimkou, kdy Linka bezpečí může porušit Tvé právo na anonymitu a volat policii a záchranku, aby Tě našli a zachránili Tě, je, pokud budeš ohrožen na životě. 


Telefon, chat a e-mail je jedna služba
Když voláš na Linku bezpečí (116 111) nebo píšeš na Chat LB, tak vlastně mluvíš (nebo píšeš) s těmi stejnými pracovníky. A někdy se stává, že někdo, kdo napíše na chat, pak ještě volá na Linku bezpečí, protože ještě potřebuje o něčem mluvit. A abychom mohli lépe pomoci, tak si pracovníci můžou přečíst krátkou zprávu z hovoru nebo chatu, z které je jasné, co už jste všechno stihli probrat. Nemusíš se ale bát, že by se něco z toho, co nám povíš nebo napíšeš, dostalo pryč z Linky bezpečí. To se nesmí stát.

Teamová práce
Když si s námi na telefonu povídáš, může se stát, že kromě pracovníka, který s Tebou mluví, slyší váš rozhovor ještě další pracovník Linky bezpečí. On ho poslouchá z toho důvodu, aby Ti pracovník, se kterým mluvíš, uměl co nejlépe pomoci s tím, s čím pomoci potřebuješ. To samé se může stát, když si s námi budeš psát na Chatu LB. Pokud nám píšeš do E-mailové poradny, tvůj e-mail vidí vždy minimálně dva pracovníci, kteří se poradí, jak Ti co nejlépe pomoct a co Ti napíší do odpovědi. Pořád ale platí, že o hovoru, chatu nebo e-mailu se nikdo další mimo Linku bezpečí nedozví, pokud nám k tomu nedáš souhlas.

Zdarma
Za pomoc od Linky bezpečí nic neplatíš. Telefonuješ zadarmo, na chat a poradenství přes e-mail potřebuješ pouze připojení k internetu.

Dobrovolnost
Není přesně dáno, jak dlouho telefonáty mají trvat. Když s námi nebudeš už chtít povídat, stačí to říct, nebo prostě položit sluchátko a hovor ukončit. Záleží to jen na Tobě a k povídání Tě rozhodně nebudeme nutit. Ty sám nejlíp poznáš, jestli ještě potřebuješ mluvit nebo ne. Říká se tomu dobrovolnost. Stejně to platí v chatování a s e-maily. Sám se rozhodneš, jestli odejdeš z chatu, nebo jestli pošleš další e-mail.

Flexibilita
Chceme, abys naše služby mohl/a využít zrovna ve chvíli, když to budeš potřebovat. Proto Linka bezpečí funguje nonstop 24hodin denně. Na e-mail Ti přijde odpověď do tří pracovních dnů. Chatovat s námi můžeš každý den, když je chat v provozu. Někdy se může stát, že se na naši Linku nedovoláš, nebo s námi třeba chatuje už někdo jiný. Je to tím, že se k nám dovolává denně hodně dětí, proto to někdy chvilku trvá. Doufáme, že Tě čekání neodradí!

Respekt k postupům zvolených klienty (pokud neohrožují jejich život)
Na Lince bezpečí můžeme spolu s Tebou vymýšlet řešení, která by Ti mohla pomoct. Záleží ale jenom na Tobě, jestli se naším doporučením budeš potom řídit nebo ne. Nebudeme Tě do ničeho nutit.

Nízký práh pro využití služby
O našich službách se říká, že jsou nízkoprahové. To znamená, že je můžeš využít bez větších překážek. Dovolat se můžeš zadarmo z mobilu i z pevné linky odkudkoliv z České republiky, pokud máš připojení k internetu, můžeš s námi chatovat nebo poslat e-mail. A to také zadarmo.

Rovnost v přístupu
Není pro nás důležité, jakou hudbu posloucháš, jestli jsi věřící, jestli se ti líbí kluci nebo holky, kolik máte doma peněz, nebo jakou barvu vlasů nosíš. Snažíme se přistupovat ke všem dětem a studentům, které nám zavolají, nebo napíšou, stejně spravedlivě a nedělat mezi nimi rozdíly.