Linka bezpečí | Blog

Blog

Když se trápí dítě v mém blízkém okolí – aneb dá se (ne)udržet tajemství? (3. díl)

Pokud jste četli předchozí části (1. díl, 2. díl), nejspíš už víte, jak navázat komunikaci s dítětem, u kterého se vám zdá, že se trápí. Je možné, že se vám povedlo dítě podpořit, vyslechnout, že se mu povídáním s vámi ulevilo. A co víc, máte pocit, že vám dítě věří a pomalu se vám svěřuje s věcmi, které ještě nikomu neřeklo. Pro dítě to může být velmi úlevné, pro vás to ale může skrývat jednu nepříjemnou past…

číst dál

Když se trápí dítě v mém blízkém okolí – rozhovor (2.díl)

V prvním článku jsme se zamýšleli nad tím, jak dítě oslovit, navázat s ním kontakt, jestliže jste si všimli, že ho něco trápí. Dočetli jste se, že bývá dobré dát dítěti dost času a prostoru, nespěchat s nevyžádanými radami a přistupovat k situaci s otevřeností, co uslyšíme a respektem, co dítě chce. Možná že právě teď nechce nic. Ani naše super promyšlené „dospělácké“ řešení. Co si s tím počít?

číst dál

Když se trápí dítě v mém blízkém okolí – první pomoc (1. díl)

Blíží se léto, prázdniny… kromě odpočinku čas i na nějaké to dobrodružství. Třeba na letním táboře, u strejdy nebo u babičky. Bez tlaku školních povinností, rodičů nebo hromady kroužků, může být období prázdnin zaslouženým uvolněním. Pokud si ale všímáte, že dítě ve vašem okolí se trápí, projevuje se jinak než obvykle, nemusíte jen přihlížet.

číst dál

Truchlení pro čtyři tlapky

Zvířata provází lidstvo už od pradávna. V historii měla nejrůznější role – od božských vyslanců, přes pracovní nástroje až po zdroje potravy. Ale můžeme směle předpokládat, že se vždy našli lidé, pro které byla něčím víc. Partnery. Přáteli. Bytostmi, které si otevřely dveře do lidského srdce a duše – a méně poeticky řečeno – které dokázaly naplňovat emoční potřeby člověka.

číst dál

Sebepoškozování ve škole z perspektivy učitelů

Sebepoškozování je rozšířeným fenoménem několika posledních let. Jde o velmi nezdravou a nebezpečnou strategii, jak zvládat náročné emoce a stres v životě. Stále častěji se se sebepoškozováním setkávají také učitelé ve škole a kladou si otázky, jak se k němu postavit v rámci své role pedagoga. V tomto textu se zaměříme na možnosti a limity pedagogů ohledně komunikace a řešení tématu sebeubližování ve škole.

číst dál

Ve své kůži

Mladí lidé mohou často cítit silný tlak vypadat určitým způsobem a zapadnout mezi ostatní. Což je v tomto věku víc než pochopitelné. Přinášet to může ale také mnoho obtíží, obzvlášť, pokud se to nedaří...nebo si myslí, že se to nedaří.

Co je možné nabídnout, aby sebepřijetí mělo otevřené dveře a sebekritika nebyla tak zdrcující? Aby se ve své kůži cítili dobře?

číst dál