Zavolej nám


  • provoz - číslo  Linky bezpečí 116111 můžeš vytočit z mobilního telefonu i z pevné linky kdykoliv během dne i v průběhu noci
  • bezplatně - volání je úplně zadarmo, takže nepotřebuješ žádný kredit
  • věk - zavolat můžeš tehdy, pokud je Ti méně než 18 let nebo jsi student do 26 let


Co se stane, když nám zavoláš?

Nejprve se dovoláš na ústřednu, kde se Tě zeptají, kvůli čemu nám voláš, a poté Tě přepojí na někoho z kolegů, který na Tebe bude mít dost času. Po přepojení už můžeš rovnou mluvit o tom, co se děje, jak Ti je a co potřebuješ. Konzultant/ka se bude doptávat, aby Tvou situaci dobře pochopil/a a aby zjistil/a, co už jsi vyzkoušel/a a jak to fungovalo, a pak budete společně hledat možnosti pomoci, které by pro Tebe byly nejvhodnější. Sám/sama si pak můžeš rozhodnout, co se Ti nejvíc hodí. Do ničeho Tě nebudeme nutit. Pokud nebudeš chtít z různých důvodů v rozhovoru pokračovat, můžeš kdykoliv zavěsit.

Denně nám volají stovky dětí, takže se může stát, že se Ti nepodaří dovolat hned napoprvé. V takovém případě uslyšíš, že je obsazeno, ať to zkusíš znovu. Nedej se tím odradit, Linka opravdu funguje, jen je někdy potřeba zkusit zavolat víckrát.

Kromě samotného rozhovoru navíc můžeš:

Získat kontakt na další odborníky
Na Lince bezpečí máme uložené kontakty na další organizace, zařízení a odborníky po celé České republice. Může se stát, že Ty, nebo někdo z Tvého okolí, potřebujete telefonní číslo na psychologa, sociálního pracovníka nebo třeba na zařízení, které pomáhá lidem závislým na drogách... Taková telefonní čísla Ti na naší lince můžeme předat. Stačí nám zavolat nebo napsat.

Získat rychlou pomoc
Někdy se může stát, že si nevíš rady, jsi v ohrožení a potřebuješ rychlou pomoc. Pokud jde o život, zdraví a Tvé bezpečí, Linka Ti může takovou pomoc přivolat. V takových chvílích je dobré nebýt sám. Neváhej nám zavolat.

Zanechat vzkaz
Pokud Tě vyhodili z domovautekl/a jsi z domova,utekl/a jsi z ústavu, bojíš se vrátit domů, nebo přemýšlíš o útěku, můžeš zanechat vzkaz, který vyřídíme Tvým rodičům nebo jinému dospělému příbuznému. 
Vše proběhne tak, že po domluvě s pracovníkem Linky řekneš, co chceš rodičům vyřídit. Pracovník jim potom zkouší zhruba každých 30 minut volat a vzkaz předat. Pro to, abychom toto mohli udělat, budeme potřebovat znát Tvoje jméno a jméno a telefonní číslo rodičů, na které se jim máme dovolat.

Váháš nás kontaktovat? Chceš vědět, jak Linka bezpečí funguje?

Chceš vědět, s čím se děti na Linku bezpečí obrací?