Linka bezpečí | Blog

Blog

Sebepoškozování ve škole z perspektivy učitelů

Sebepoškozování je rozšířeným fenoménem několika posledních let. Jde o velmi nezdravou a nebezpečnou strategii, jak zvládat náročné emoce a stres v životě. Stále častěji se se sebepoškozováním setkávají také učitelé ve škole a kladou si otázky, jak se k němu postavit v rámci své role pedagoga. V tomto textu se zaměříme na možnosti a limity pedagogů ohledně komunikace a řešení tématu sebeubližování ve škole.

číst dál

Omyly a mýty o Lince

Čtete-li tento článek, je to pro nás známka toho, že vás tématika dětí a činnost Linky bezpečí zajímá. Velice nás to těší a zároveň podporuje v tom co děláme a jak to děláme. Pojďme se spolu podívat na otázky, které slýcháme nejčastěji.

číst dál

Ve své kůži

Mladí lidé mohou často cítit silný tlak vypadat určitým způsobem a zapadnout mezi ostatní. Což je v tomto věku víc než pochopitelné. Přinášet to může ale také mnoho obtíží, obzvlášť, pokud se to nedaří...nebo si myslí, že se to nedaří.

Co je možné nabídnout, aby sebepřijetí mělo otevřené dveře a sebekritika nebyla tak zdrcující? Aby se ve své kůži cítili dobře?

číst dál

Partnerský přístup lektorů ve školách a klubech je klíčový. Linka bezpečí NAŽIVO nabízí řešení i prevenci.

V průběhu školního roku jezdí Linka bezpečí NAŽIVO za dětmi a studenty do škol a o letních prázdninách do sportovních klubů. Neděláme intervence témat, se kterými nás mladí lidé kontaktují. Tento projekt má preventivní charakter a je čím dál tím víc potřeba a také čím dál tím víc žádaný. V posledních letech doznal několika významných změn. Co všechno se změnilo? A proč byste si měli pozvat Linku bezpečí NAŽIVO i do vaší školy nebo klubu?

číst dál

Jak vzniká hraniční porucha osobnosti a jak se s ní žije?

Lidé s hraniční poruchou osobnosti (HPO) nebo s jejími rysy jsou obecně odborníky považováni za problematické klienty a ani soužití s nimi není jednoduché. Někdy bývají přirovnáváni k lidem s nemocí motýlích křídel – jsou neskutečně křehcí a zranitelní, zároveň často svým chováním vyvolávají situace, ve kterých jsou zraňováni.

číst dál